MAKK SPOR

Makk Blog

Hafta içi Cumartesi Pazar
09:00 - 23:00 09:00 - 23:00 09:00 - 23:00

Makk Blog

Geri dön
Metabolizma Hızını Yavaşlatan Diyet Hataları

20Mart

Metabolizma Hızını Yavaşlatan Diyet Hataları

Yıllardır fazla kilolarınızla mı savaşıyorsunuz? Çevrenizdeki kişiler rahatça kilo verebiliyorken siz ne yaparsanız yapın bir işe yaramıyor mu? Metabolizma hızınızın yavaş olması bu duruma sebep olmuş olabilir.

Peki nedir bu metabolizma hızı? Vücudunuzun tam dinlenme halinde, organların çalışması, vücut sıcaklığının korunması ve yaşamın sürdürülmesi için harcadığı zorunlu enerjiye bazal metabolizma denir.

Bazal metabolizma hızını etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu faktörlerden bazıları;

 

-     Yaş

-     Cinsiyet

-     Hormonlar

-     Hamilelik

-     Uyku

-     Çevre Sıcaklığı

-     Irk

-     Diyet içeriği

-     Vücut bileşimi

-     Hareket durumu

Bugün sizinle değiştirebileceğimiz faktörler hakkında konuşacağız. İşte karşınızda metabolizma hızını yavaşlatan diyet hataları;

Düşük Kalorili Diyet Uygulamak

Daha hızlı ve daha çok kilo vermek isteyen kişilerin aklına gelen ilk yöntem düşük kalorili diyetleri uygulamak oluyor maalesef. Fakat bu şekilde beslenmek metabolizma hızınızın yavaşlamasına sebep olmaktadır. Bunun nedeni ise uzun süre düşük kaloriyle beslenen kişilerde vücut enerjiden tasarruf etmek için daha az enerji harcamaya başlar. Bu sebeple siz çok az miktarlarda besin tüketseniz bile vücudunuza fazla gelecek ve vücut yakamadığı kısmı yağ olarak depolayacaktır.

Hareketsizlik

Kilonuzun sayısal değerinden ziyade yağ-kas oranınız bizim için daha önemlidir. Bunun sebebi ise vücudunuzda bulunan yağ ve kas dokusunun farklı özelliklerinin bulunmasıdır. Kas dokusunun yağ dokusuna oranla daha fazla enerji harcadığı bilinmektedir. Örneğin sağlıklı bir erkek sağlıklı bir kadına oranla daha fazla kas kitlesine sahip olduğu için metabolizması daha hızlıdır. Siz de egzersiz yaparak kas kitlenizi arttırabilir ve metabolizmanızın daha hızlı çalışmasını sağlayabilirsiniz.

Aşırı Alkol Tüketimi

Fazla alkol tüketimi vücudunuzdaki yağ dokusu miktarını arttırmaktadır. Artan yağ dokusu metabolizmanızın yavaşlamasına neden olacaktır.

Siz de vücudunuzda domino etkisi yaratmak istemez misiniz? Spor beraberinde daha fazla kas kütlesini o da size daha hızlı bir metabolizmayı getirecek. Unutmayın sağlıklı bir yaşam küçük küçük adımlarla başlar. Hazır havalar ısınmışken bunun tadını çıkarın ve bir yürüyüşle ilk adımı atın! Hepinize sağlıklı günler diliyorum.

Diyetisyen

Esra Akbulat

Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.