MAKK SPOR

Makk Blog

Hafta içi Cumartesi Pazar
09:00 - 23:00 09:00 - 23:00 09:00 - 23:00

Makk Blog

Geri dön
Kadınların Bilmesi Gereken 5 Önemli Bilgi

19Ocak

Kadınların Bilmesi Gereken 5 Önemli Bilgi

Fitness’ın ilk haftalarından yaptığınız spordan en yüksek verimi almanızı ve hayalindeki vücuda adım adım yaklaşmanızı sağlayacak. Fitness’a yeni başlıyorsanız aklında mutlaka bazı sorular vardır;

Ne çeşit egzersizler yapmalıyım?”, “Ne zaman spora gitmeliyim?”, “Fazla kas kitlesi oluşturmadan nasıl sıkılaşabilirim?”, “Bel ve basen bölgelerindeki fazlalıklardan nasıl kurtulabilirim?” gibi…             

1.       Ağırlık çalışmalarının şiddetini doğru ayarlamak: İlk haftalarda, ağırlık çalışırken sizi aşırı değil, biraz zorlayacak ağırlıklar kullanmalısınız. Sonraki haftalarda ise hedeflediğiniz tekrar sayılarını arttır ve sizi zorlayan ağırlıklara çıkmalısınız

2.       Kardiyo antrenmanlarını eksiksiz tamamlamak: Kardiyo antrenmanlarından herhangi biri ve ya grup dersleri gibi antrenmanlardan istediğinizi seçebilirsiniz. Hafif şiddetli proğrama başlayınız ve süreyi sabit tutmalısınız. Öncelikli amacınız belirlediğiniz süre boyunca sürekli hareket halinde kalmak olmalı.

3.       Antrenman öncesi ısınmayı unutmamak: Tüm antrenmanlardan önce, hafif koşu gibi bir aktivite ile 4-5 dakika boyunca ısınmalısınız. Vücudunuzu antrenmana hazırlamanız sakatlanma riskini azaltacaktır.

4.       Kararlı olmak: Spora başlarken her şeyden önce kararlı olmalısınız. Tek yapmanız gereken antrenmanlarını aksatmamak ve düzenli olarak sürdürmek.

5.       Doktor kontrolünden geçmek: Spora başlamadan önce mutlaka sağlık kontrolünden geçmelisiniz ve herhangi bir sorununun olmadığından emin olmalısın.

Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.